Pidemmällä koeajolla Rauhalla

Rauhan kanssa Ullan Pakarissa

Tulipa sen verran lämmin ja aurinkoinen sunnuntai, että piti lähteä Rauhalliselle ajelulle. Maantielle päästyäni totesin että kulku ei tosiaankaan ole ihan kohdillaan, sillä tasakaasulla ajaessa ja kaasua avatessa Hertta kuoli ihan totaalisesti. Saako kone jostakin liikaa ilmaa? Ajelin Ullan Pakarille kahville ja siinä pihalla kokeilin tyhjäkäyntipiirin ilmaruuvin vaikutusta käyntiin ja kierrosherkkyyteen.  Nopsan testin lopputuloksena vaikutus tuntui olevan kovin pieni Ilmaruuvi kokonaan kiinni vastasi parhaiten kaasuun, mutta ei käy tyhjäkäyntiä.

Kahvin jälkeen koukkasin Hikiän kautta kotiin. Hikiällä Japen kanssa ihmeteltiin käyntiä ja siinä tulin kokeilleeni ryyppyä. Ryyppy hieman päällä toimi ”loistavasti” tai niin ainakin luulen koska paremmmasta ei ole tietoa, eikä kokemusta. Käynti ongelmat kuitenkin johtunee siitä että saa liikaa ilmaa, mutta mistä? Loppumatka 48 km lenkistä sujui mukavammin.

Tallille päästyäni pyrin nopeasti koneen suojapellit ja muovit pois ja vastaan tuli imukaulan rikkinäinen suojakumi. Kumin sisäosa näytti kyllä ehjältä mutta ulkokuori oli pahati hapertunut ja revennyt. Voiko tuo vaikuttaa siihen että saa liikaa ilmaa, ehkä joku kokeneempi tietää. Meikäläisen ei auta muuta kuin etsi jostain uusi kumi ja kokeilla onko vaikutusta.

Aavistuksen hapertunut imuputken kumi

 

Kommentit

[fbcomments]