Nitkahtanut se on kuitenkin…

Keskusteltiin tiistaina Hy-Rin kahvilla Hertan hieman jäykistyneestä ohjauksesta. Tänään aloin tutkimaan asiaa syvällisemmin. Tuossa artikkelikuvassa näkyy kuskin puolen valopukinaukko konepellissä pyörät maassa. Kun tunkkasin pyörät ilmaan akselin kohdalta niin valopukki siirtyy aukon keskelle. Hantin puoli pysyy muuttumattomana.

Taskulampulla katsomaan korin alle ja massauksessa näkyy etuakselin takana halkeama, kun massan rapsutti pois näkyi, että palkissa on hiushalkeama ja etuakselin kiinnityspultin vierestä lisäksi ihan mätä. Tiedossa on siis rungonvaihto, saapas nähdä päästäänkö Hertalla Viron raidille.

Runkoja on onneksi maassa ja ja apujakin mahdollisesti saatavilla. Omassa tallissa tuo ei onnistu, kun on niin pieni ja matala.

Valopukkin paikka, kun pyörät on nostettu ilmaan.
Valopukkin paikka, kun pyörät on nostettu ilmaan. Vertaa otsikkokuvaan, jossa pyörät maassa.
IMG_2242
Kun etupään nostaa ilmaan akselin kohdalta, niin kolmiopeltikään ei ihan istu…